projekt hus

en proces

10.11.06

tag på det


jeg sidder her ved arnen og holder på mit vejr.
ude i kulden ligger Claus på en stige, som ligger på paradehusets tag. han har netop fået gelejdet sidste råtermoplasttagplade på plads, og nu skal den bores fast. 'skatter, kan du ikke bore nedefra og op?'
efter det blik gik jeg ind igen.
og holder og krydser. jeg kan høre hans rumsteren. hans grænser er ude i horisonten i forhold til mine.

men inden længe har vi fast tag over hele molivitten. og så kan regnen bare komme an.
og ham, der gerne vil hente den store røde container.
for så har vi overdækket maskinstation og opbevaringsplads for vinteren.

her er dejligt klondyket. jeg bliver ked af at lukke ned her. det gør kattene også.
men 4. sal med de skrå vægge og udsigten over mosen og Bellahøjbjergene er en god hule. og landet ligger som det skal. også i weekenden.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hvor er han modig, ham C!

Jeg bliver helt svimmel.

Men det er godt at være forberedt på vinteren og en hule med moseudsigt er ikke at kimse af.

;-)

8:44 PM  
Blogger Regitze said...

og han kom hel ned igen, H. og var træt men glad.
ja.. jeg tror, det er fint at kunne lukke af her lidt.

når Claus er helt grå, bladrer vi i bloggen her.
jøsses kineser, der er sket noget på et halvt år. med primært en mands arbejdskraft i fritiden.

og så siger vi til hinanden kan du huske, den dag Henriette var her. det var fame en dejlig dag.
du kan se, H.
og næste år kender du huset som det var undervejs. det er dejligt at tænke på.

hüsker du, hvordan han sloges med spærrene, så det føg, mens vi heppede. og nu er der et tag på, der holder længere end hammershus'.

nå. men jeg ville bare sige, at du er bygget med ind i historien.

11:24 PM  
Anonymous Anonym said...

Det er jeg glad for, regitze! :-)

Og jeg er meget imponeret af jeres arbejde med huset, det er utroligt så langt i er nået

Det var sørme en dejlig dag, som jeg håber der kommer flere af.

Med englehvin og store bøffer!

:-)

1:33 AM  
Anonymous Anonym said...

Guldmedalje med emalje C!

6:41 PM  
Blogger Regitze said...

han bærer den på sit trætte bryst, Irenschen!

9:24 PM  

Send en kommentar

<< Home