projekt hus

en proces

19.11.06

lys på det

drømmen om en muret soveværelsesfacade med hollywoodbindingsværk blev virkelighed på et splitsekund, mens jeg vendte ryggen til. den får tihundrede lag okkerfarvet kalk og bindingsværket skal have en tur med den finske trætjære.

hvis du skærer det røde lyn og de grønne mælkekasser og palleværket og dammens pumpestation ud af synsfeltet, kan du måske begynde at ane hvad den samlede mening er.

Leo Speedwagon var forbi og hente det røde herreværelse.

20. maj 2006


og der blev lys.

nu er ringen ligesom sluttet efter seks måneder. resten er bare endehæftning og oprydning.
næste år skal det gamle hus have lærkefacade, fasankøkken og andebad. med den ene hånd i lommen.

vi hyler glade ned i kattene af træthed.


30. maj 2006

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tillykke!

Well done.

Det er sørme stort, det her!

:-)

3:07 AM  
Blogger Regitze said...

det er sørme stort. og Claus knækker knoppen af mig, når han opdager, at jeg skriver, at nu mangler vi bare...
men alt er jo relativt. jeg synes, der står et hus. fame. for resten af livet. og det virker. stort set. nu glæder jeg mig bare til, at paradehuset virker, så vi kan gå tørskoede mellem dit og dat.
og duften, Henriette. træ og tjære. det er lykkeligt.

10:51 PM  
Blogger Gitte said...

Så må det da også snart være tid at rekreere i vinterresidensen?

Må jeg anbefale Tyrkisk bad i Holbæk til C's ømme rygstykker?

Mad og kaffe en naturlig følge hos mig :o)

Tillykke med (næsten) færdig bolig og knus & kærlige tanker til jer begge :o)

11:05 PM  
Anonymous Anonym said...

Aaah! Hjemmebanen i god ro og vinterorden.

C er manden i skysovs og sommersmovs og vinterhi, håber jeg!

Puuuuuust ud og lav plads til blæs ind til næste sommersind!

12:39 AM  
Blogger Regitze said...

du er en skat, Gitte.
genial idé!

han er bare manden, Irenschen. vi puuuuster.
og suuuuger. men pustet er det vigtigste, har du lært mig.

10:37 PM  
Anonymous Anonym said...

I wish not approve on it. I regard as precise post. Expressly the designation attracted me to be familiar with the sound story.

8:29 AM  
Anonymous Anonym said...

Amiable dispatch and this post helped me alot in my college assignement. Thank you seeking your information.

4:46 AM  

Send en kommentar

<< Home