projekt hus

en proces

11.6.06

øjne med sjæl

så fik vi endeligt revet os løs og sat næsen mod Genbyg ude på Amager, som har været et udflugtsmål så længe. selv om Onlinebutikken er grundig, skal der alligevel røres og snuses, når man nu kan.
den store tællen på knapper mellem sprossede vinduer og panoramaditto blev gjort helt til skamme i ankomstøjeblikket.
straks sprosforelskede vi os i adskillige vindues- og dørpartier og blev enige om, at panoramahejset hører havestuen til, hvor vi decideret falder ud over hækken takket være den formidable udsigt. i det kommende paradehus samt i soveværelset må vi gerne sprosse. her skal øjet kun vandre indenfor havens rækkevidde.
hurra.
jeg har været så betænkelig ved at blande vinduesstemninger, men en af vores lokale

kunstnere er foregangsperson som balancekunstner og inspirator.
jeg tror, vi får et helt hus ud af det her, selv om det skifter kapitler henad facaden, hvor vi bevæger os fra den hemmelige have til udsigten.


havde vi regnet en karnap ind, havde den stået og ventet på os.

der er så fantastisk mange smukke vinduer og døre, der kommer fra større kår. jeg har sjældent været et sted med så inderlig besjælethed.
og vi har allerede reserveret til det meste.
her ser I den dør der skal skille soveværelset fra paradehuset:


vel hjemme igen er jeg ikke for fin til at præsentere jer for min knejsende brus, som frekventeres adskillige gange om dagen.

mein gott. jeg elsker det brusebad.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tillykke med sprosserne - det går fint at blande, kan vi skrive under på her i refugiet.

Men dokumentation for, at du bruger den bruser, tak!

10:58 PM  
Anonymous Anonym said...

tak for ordene, Uffe. du får det til at ligge yderligere godt i maven.
og bruserdokumentation coming up.

11:26 PM  

Send en kommentar

<< Home